Ņem Vērā!

Pirms nodarbības nākam laicīgi. Uz nodarbību ģērbies ērtās drēbēs, kurās varam izlocīties septiņos līkumos un nekas netraucē, ir mīksti un ērti. Sporta apavi nav nepieciešami – mēs visu darām basām kājām. Lai arī jogas paklājiņi mūsu telpā ir pieejami bez maksas, nav aizliegts nākt uz nodarbību arī ar savu iemīļoto jogas paklājiņu. Mes tiešām saprotam, ka nevēlies šķirties ne mirkli arī dienās, kad neplāno jogot, jo … ja nu? Pienāc pie pasniedzēja pastāstīt, ka jogo pirmo reizi mūžā vai arī gaidi bērniņu arī tad, ja ir trauma, nesen veikta operācija vai veselības traucējumi, kas būtu jāņem vērā.

Nodarbības laikā mēs vingrojam – klausāmies instrukcijas un špikojam no citiem (īpaši tiem, kas dzirdēja, kas jādara). Noteikti ir atļauts pasmaidīt savam kaimiņam pa kreisi un pa labi. Ja nodarbības laikā nepieciešams padzerties (cienājam ar tēju un ūdeni) vai pamest telpu – dari tā! Nekautrējieties pasniedzējam palūgt segu, ja jūti, ka spiež celi vai elkoni. Ir tikai divi galvenie nosacījumi – saudzē sevi (neko nedari ar sāpēm) un citus (uz mirkli izslēdz mobilo telefonu).

Nodarbības beigās mēs atpūšamies, bet neaizmiegam. Tās ir 7-10 minūtes atpūtas, ko dāvinām sev pēc labi padarīta darba, taču, ja ir jāksrien prom nedaudz ātrāk, dari to klusām, netraucējot citus. Pēc nodarbības gadījumos, kad ir neskaidrības vai jautājumi – dod ziņu, pasniedzējs ir blakus, lai atbalstītu, palīdzētu un atbildētu. Ja plāno pēc nodarbības iet dušā, paķer līdzi dvieli, dušas želeju un šampūnu.

Jogas veidu apraksti

Nodarbībās jogotāji darbojas patstāvīgi, pildot jau iepriekš zināmu āsanu jeb jogas pozu secību un saņemot individuālu atbalstu, pamācības un instrukcijas no skolotāja. Šāda veida praksi nosaka katra individuālās spējas. Pamazām tā kļūst garāka un sarežģītāka, pieaugot izturībai, lokanībai un spēkam, āsanu secība tiek papildināta ar jaunām pozām. Lai piedalītos, ir jāiegaumē āsanu secība, pareizi jāizprot elpošanas pielietošana un jāiepazīstas ar Aštanga Vinjasa jogas pamataprincipiem. Tā kā šī ir individuāla jogas prakse grupā, vienā telpā sastapsiet jogotājus ar atšķirīgu pieredzes ilgumu.

Klasiska jogas sistēma, ko savulaik Indijā radījis Šri K Patabi Džois (Shri K Patthabi Jois). Skolotāja vadīta dinamiska un visaptveroša nodarbība, kurā tiek vingrinātas vairākas muskuļu grupas ne tikai tos stiepjot, bet arī attīstot spēku un ātri palielinot fizisko izturību. Nodarbības laikā tiek atkārtota vinjasa jeb plūstoša pāreja no vienas pozas citā, kustību apvienojot ar elpu. Izmantojot noteiktu elpošanas tehniku, ko sauc par Udžaji elpu (Ujjayi breath), ķermenī tiek radīts spēcīgs siltums, tādējādi rodas iespēja katrā pozā 5 elpas pavadīt maksimāli efektīvi. Noteikti acu skatienam paredzēti puntki (Drishti) iezvirza uzmanību dziļā meditācijā.

Dinamiska plūsmas joga, kuras laikā notiek kustības sinhronizēšanu ar elpu, pa ceļam neilgi (3 – 5 elpas) uzkavējoties katrā jogas pozā jeb āsanā. Pakāpeniski un rāmi mainot kustības un koncentrējot uzmanību katrai no tām, mūsu ķermenis, prāts un elpa nokļūst tīkamā līdzsvarā. Pielāgojoties elpas ritmam, mūsu prāts ir mierīgs, savukārt ķermenis rada iekšējo siltumu, kas palīdz dziļāk iestiepties un atbrīvoties. Ilgtermiņā plūstošā joga veicina ķermeņa lokanību un izturību, uzlabo pašsajūtu un koncentrēšanās spējas, rada prasmi kontrolēt stresu, atbrīvo no sasprindzinājuma, uzlabo imūnsistēmu un gremošanas sistēmas funkcijas, stiprina sirds un asinsvadu sistēmu.

Šī jogas nodarbība sevī apvieno labāko no Urban Flow jogas un Yin jogas.
Nodarbība ir īpaši veidota tā, lai steidzīgie un aizņemtie var vienas nodarbības ietvaros gūt labumus, ko sniedz abi šie jogas veidi. Nodarbību uzsāksim ar ķermeņa iesildīšanu un sagatavošanu dinamiskajai Flow jogas praksei, kam sekos aktīvā un dinamiskā flow joga. Savukārt nodarbības otrā daļa tiek veltīta lēnajai, iestiepjošajai un meditatīvajai Yin jogai. Nodarbības beigās Tu izjūtīsi gan enerģijas pieplūdumu, gan dziļu mieru un līdzsvaru sevī, ko sniegs iekšējais Yang & Yin balanss.

Yin (Iņ) joga ir lēna, meditatīva un dziļi iestiepjoša joga, kurā pārsvarā visas asanas (pozas) tiek izpildītas uz zemes (paklājiņa), noturot katru pozu 3-6 minūtes, tādejādi stimulējot saistaudus (fascijas). Lai atviegloti stimulācijas procesu un mēs spētu pozā palikt tik ilgi, cik nepieciešams, spējot atbrīvot visu ķermeni, nodarbības laikā tiek izmantoti dažādi palīglīdzekļi – bloki, bolsteri, segas. Yin joga ir pilnīgi pretēja dinamiskajām jogas praksēm, kuru laikā tiek stiprināti muskuļaudi un sirds-asinsrites sistēma. Yin jogas mērķis ir stimulēt saistaudus un tieši tādēļ nodarbībā pilnībā cenšamies atbrīvot muskuļus. Yin joga palīdz uzlabot kustību amplitūdu locītavās, uzlabo lokanību, uzlabo enerģijas un šķidrumu apmaiņu ķermenī, palīdz atjaunoties ķermenim pēc lielas slodzes, kā ar palīdz mums labāk iepazīt mūsu ķermeni un atbrīvoties. Visas Yin jogas nodarbības ir piemērota ikvienam – gan pieredzējušiem jogotājiem, gan iesācējiem.
Yin joga palīdz uzlabot kustību amplitūdu locītavās, padara locītavas elastīgākas un kustīgākas, kā arī veselākas, uzlabo enerģijas un šķidrumu apmaiņu ķermenī, palīdz atjaunoties ķermenim pēc lielas slodzes, kā ar palīdz mums labāk iepazīt mūsu ķermeni un atbrīvoties. Yin joga caur iekšēju koncentrēšanos uz sevi un dažādām sava ķermeņa daļām māca arī koncentrēšanos, kas ir pirmā meditācijas pakāpe. Praktizējot yin jogu, sevis apziņa kļūst arvien dziļāka.

Kundalinī joga ir dinamiska jogas prakse, kurā ar speciālu vingrojumu kompleksu (kriju), elpošanas tehniku, enerģijas slēdzeņu (bandhu) u.c. palīdzību stiek stimulēti orgāni un dziedzeri tā, lai ķermenis atjaunotos un pašdziedinātos. Kundalinī joga, lai arī izvingrina visu ķermeni, visefektīvāk stiprina veģetatīvo nervu sistēmu un endokrīno jeb hormonālo sistēmu.

Kundalinī jogai ir arī spēcīga emocionāla ietekme – tā nomierina prātu, stiprina intuīciju un optimismu, uzlabo koncentrēšanās spējas, veicina radošo impulsu veiksmīgu materializāciju un spirdzinošu miegu, pateicoties dažādām meditācijām, mantru skandēšanai un elpošanas vingrinājumiem (prānajāmas).

Skolotāja vadītā nodarbībā tiek pildītas atšķirīgas jogas pozas jeb āsanas un elpošanas vingrinājumi jeb prānajāmas, kas paredzētas vispārējā fiziskā stāvokļa uzlabošanai. Nodarbības laikā tiek pastiprināti pievērsta uzmanība mugurkaula lokanības saglabāšanai, tāpēc vingrinājumi tiek sarindoti loģiskā secībā efektīvam un līdzsvarotam darbam ar noliekšanos, atliekšanos, kustībām sāņus un savērpšanos. Paralēli tiek stiprinātas atšķirīgas muskuļu grupas, īpašu uzmanību pievēršot locītavu mobilitātes uzlabošanai. Nodarbības var būt lēnākas, ātrākas, fiziski izaicinošākas vai nomierinošas. Hatha jogas nodarbības ir paredzētas ikvienam dzimumam, vecumam, profesijai un veselības stāvoklim.

Tiekamies!